به مناسبت هفته سلامت و نام‌گذاری روز دوشنبه با عنوان «خودمراقبتی و سلامت روان مبتنی بر دانش»، برنامه‌ای آموزشی با هدف ارتقاء آگاهی و توانمندسازی کارکنان در حوزه سلامت روان در ستاد شبکه بهداشت و بیمارستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت: به مناسبت هفته سلامت و نام‌گذاری روز دوشنبه با عنوان «خودمراقبتی و سلامت روان مبتنی بر دانش»، برنامه‌ای آموزشی با هدف ارتقاء آگاهی و توانمندسازی کارکنان در حوزه سلامت روان در ستاد شبکه بهداشت و بیمارستان برگزار شد.

در این برنامه، یک کارگاه آموزشی ۲۰ دقیقه‌ای با موضوع «تاب‌آوری» برگزار گردید. در این آموزش، ضمن تبیین مفهوم علمی تاب‌آوری به عنوان توانایی سازگاری مؤثر در مواجهه با استرس‌ها، فشارهای شغلی و چالش‌های زندگی، راهکارهای کاربردی برای تقویت مهارت‌های مقابله‌ای، مدیریت هیجانات و افزایش انعطاف‌پذیری روانی ارائه شد.
همچنین در راستای رویکرد علمی و مبتنی بر شواهد، پرسشنامه استاندارد *MHI-28 (Mental Health Inventory)* به منظور غربالگری وضعیت سلامت روان در اختیار همکاران قرار گرفت. این ارزیابی به‌صورت کاملاً محرمانه انجام شد و نتایج آن صرفاً در چارچوب اصول اخلاق حرفه‌ای و حفظ حریم خصوصی افراد مورد بررسی قرار گرفت.
اجرای این برنامه در راستای تأکید بر اهمیت خودمراقبتی، پیشگیری از فرسودگی شغلی و ارتقاء سلامت روان کارکنان نظام سلامت انجام شد. امید است با استمرار چنین برنامه‌هایی، گام‌های مؤثری در جهت افزایش سرمایه روانی، رضایت شغلی و بهبود کیفیت خدمات سلامت برداشته شود.

 

تصاویر پیوست